Öz değerlendirme, mesleki ve teknik eğitim kurumlarında sürekli iyileştirmeyi ve geliştirmeyi esas alan, kapsamlı, sistematik ve düzenli olarak gözden geçirmeyi hedefleyen bir gelişim modelidir.
Öz değerlendirme ile eğitim kurumunda;
• Eğitim öğretime ilişkin süreçlerin iyileştirilmesine yönelik faaliyetlere tüm birimlerin dahil edilmesi,
• İyi örneklerin belirlenmesi ve bunların yaygınlaştırılması,
• Ortak bir kalite kültürü oluşturulması,
• Sürdürülebilir bir kalite gelişim sürecinin işlerlik kazanması,
• Dış değerlendirme için ihtiyaç duyulan güvenilir verilerin sağlanması,
• Hedeflerin daha iyi anlaşılması ve takım çalışmasının teşvik edilmesi,
• Kaynakların verimli ve etkin kullanılmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Bir çok kuruluş, iyi bir Öz Değerlendirme sürecinde iki önemli yaklaşımı kazanır:
> Etkili olma → işleri doğru yapmak→ maliyet, kalite, zaman tasarrufu
> Etkileyicilik → doğru işler yapmak → paydaşların beklentileri
Öz değerlendirme eğitim ve öğretime yönelik ulusal ve uluslararası kalite göstergelerini içeren 6 standart alanı kapsar:
1. Eğitim Kurumu Yönetimi
2. Planlama
3. İnsan Kaynakları Yönetimi
4. Eğitim - Öğretim
5. Ortaklık ve Kaynaklar
6. Sonuçlar ve Değerlendirme
Kaynak: http://ozdegerlendirme.meb.gov.tr/index.php?pg=hakkinda